ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА СЛУЖБА
Психолого-педагогічну службу нашого ліцею представляють практичний психолог, а також соціальний педагог Ліснічук Тетяна Степанівна.
Метою діяльності психолого-педагогічної служби ліцею є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку учнів, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Діяльність психолого-педагогічної служби здійснюється за такими основними напрямами:
1.Соціально-педагогічний:
· Надання кваліфікованої соціально-педагогічної допомоги дитині в саморозвитку, самопізнанні, самооцінці, самоствердженню, самореалізації.
· Посилення позитивних впливів та нейтралізація або переключення негативних впливів соціального середовища.
2. Соціально-правовий:
· Використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
· Обговорення та розв’язання проблемних питань, які виникають в житті учнівського колективу з порушення прав учнів.
· Проведення в класах соціально-правових акцій та тренінгів з охорони прав дитини.
· Проведення зустрічей з представниками соціальних служб, правоохоронних органів та місцевих органів влади з охорони прав дитини.
3. Соціально-психологічний:
· Надання допомоги у вирішенні міжособистісних конфліктів, зняття депресивного стану.
· Проведення соціально-психологічних консультацій для учнів, педагогів, батьків, опікунів.
4. Соціально-профілактичний:
· Організація системи профілактичних заходів щодо попередження девіантної та деліквентної поведінки дітей та підлітків.
Девіантна поведінка – це поведінка людини, що не відповідає нормам та очікуванням, які офіційно встановлені або фактично склалися в певному суспільстві.
Деліквентна поведінка - це поведінка, зумовлена наявністю систем цінностей і норм, які відхиляються від тих, які домінують у суспільстві, при цьому індивід, який сприйняв делінквентну культуру, визначає свою поведінку як правильну.
5. Соціально-діагностичний:
· Вивчення та аналіз морального–психологічного клімату ліцею з метою виявлення його впливу на особистість учня та розробка заходів щодо його оптимізації.
· Здійснення моніторингу щодо порушення прав дітей як серед учнівського колективу, так і з боку дорослих.
· Дослідження психосоціальних особливостей розвитку учнів ліцею.
6. Соціально-інформаційний:
· Знайомство з законодавчої базою, використання наявного арсеналу правових норм для захисту прав та інтересів особистості.
· Організація та проведення практичних семінарів та форумів, лекторіїв та соціально-психологічних тренінгів.
7. Соціально-медичний:
· Контроль за харчуванням, фізичним вихованням, умовами організації навчального часу з метою підтримки здоров’я.
· Вивчення психолого-медико-педагогічних особливостей учнів, їхнього мікросередовища, умов проживання.
Практичний психолог ліцею
- здійснює:
психологічне забезпечення освітнього процесу;
психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку учнів;
психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку учнів;
психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;
реалізацію розвивальних, профілактичних, просвітницьких, корекційних програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів;
консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання учнів, особистісного та професійного розвитку;
роботу з постраждалими від насильства дітьми;
- бере участь в:
освітній діяльності, спрямованій на забезпечення всебічного розвитку учнів як особистості та найвищої цінності суспільства, їхніх талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;
розробці та впровадженні розвивальних, корекційних програм, посiбників, методичних рекомендацiй, планів освітньої дiяльностi з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів, а також для дітей, які перебувають на індивідуальній та інклюзивній формі навчання;
- сприяє:
формуванню в учнів відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового способу життя, готовності до самореалізації;
профільному та професійному самовизначенню учнів, формуванню їхньої життєвої компетентності;
попередженню та профілактиці професійного вигорання педагогічних працівників;
формуванню психологічної готовності учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі з дитиною з особливими освітніми потребами;
формуванню психологічної культури учасників освітнього процесу;
попередженню будь-яких видів і форм насильства та конфліктів серед учнів;
формуванню небайдужого ставлення учнів до постраждалих дітей.
Соціальний педагог ліцею
- здійснює:
соціально-педагогічний супровід учнів, колективу та мікрогруп, осіб, які потребують піклування чи перебувають у складних життєвих обставинах;
просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо;
вивчення та аналіз соціальних умов розвитку здобувачів освіти, мікроколективу (класу чи групи), колективу ліцею в цілому;
- бере участь у:
роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумів, семiнарiв і засiдань методичних об’єднань;
плануванні і реалізації завдань соціалізації учнів, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;
наданні допомоги дітям і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах або потребують посиленої педагогічної уваги чи мають особливі освітні потреби, в тому числі постраждалим від насильства та військових конфліктів;
- сприяє:
взаємодії ліцею, сім’ї і суспільства у вихованні учнів, їхній адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам (законним представникам);
захисту учнів від будь-яких видів і форм насильства;
формуванню у дітей відповідальної поведінки, культури здорового способу життя;
попередженню конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганню та протидії домашньому насильству.